Torsdag

Godmorgon!

Igår somnade jag inte förän efter tio, och imorse vaknade jag trött! Härligt! Kan ju hoppas mitt dygn är hyffsat återställt nu! ;)

Idag är det torsdag, ska snart i väg på en lektion, sen bär det av till Jacob! Där helgen ska spenderas!
Nej nu måste jag packa det sista!

Hoppas ni får en trevlig helg! Take care!

Bra dag!

Idag har varit en bra dag!

=)

Frukostfika!

Godmorgon!

Ja, då sitter man här. Om 10 minuter ringer min väckarklocka, och jag är redan vaken. Precis som förra året är mitt dygn helt omvänt efter resan. Igår somnade jag strax efter åtta, och ända sedan vi kom hem har jag vaknat runt 5 på morgonen. På morgonen känns det väl bra att vakna innan klockan, och att man är pigg när man ska gå upp, men det är ju för tråkigt att bli skit trött redan vid sex. Men men det ordnar väl upp sig det med sanrt.

Ska snar ( eller ja, om två timmar) fika frukost med Sara och Lina på EH, det var inte igår, känns som det var gymnasietiden senast (frukost fika alltså). Sen blir det skola, slutar fem och efter det lär jag väl somna ;)

Och imorgon bär det av till Jacob! Det är på tiden!!!

om två veckor åker jag till Ellen, wiiihoo! Det ska bli trevligt, var alldeles för länge sen vi sågs nu! Kommer bli en väldigt trevlig helg! =)

nej nu ska jag bädda min säng och röja undan på mitt rum innan fikan!

ha en bra dag gott folk! =)

Bilder

Jävla skit blogg.se, pallar inte lägga upp fler bilder nu. Tar ju en sån jävla tiiiiiid! Och nu ska jag sova! God natt!

Hemma!

Heej min vänner! Nu är jag hemma igen! Japps, det är tråkigt! Jävligt tråkigt faktiskt! Bu för långbyxor och jacka!!

Efter en lång resa hem är man fortfarande sjukt trött. Dessutom lär jag väl inte få rätt på dygnet på ett par dagar nu!
Men ja, jag har haft en kanon resa, har ju uppdataret lite under resans gång med bilder och så, men tänkte fixa ihop ett inlägg med lite mer bilder senare idag, ska bara få in alla miljoner bilder på datorn först!

Idag har jag inte gjort alltför mycket, orken finns inte. Tror faktiskt jag är på väg att bli sjuk igen. Kan ju hoppas det bara är tröttheten som spökar. Men om jag känner mig själv rätt så är ingenting omöjligt ;)
Har varit och hälsat på min kära mormor idag, varit några ärenden, sen har jag och mamma kollat i kapp på melodifestivalen! Det är inte klokt att dem kan trycka in alla dessa bra artister som är nästa vecka i ett och samma program! Galet! Men det lär ju bli ett bra program hur som helst! =)

I veckan väntar skola, fika med vännerna och en lååång helg med Jacob! Det var flera veckor sen vi sågs nu! Kooooooooooom!

nej, nu ska jag äta! ÄTA ÄTA ÄTA! Mat! Vanlig jävla maaaaaaaaaat! Det var längesen!

håll er uppdaterade, bilder kommer =)

tschüss!

Årets bästa bidrag!

GAAH! JAG HAR ÄLSKAT DIG SEN FÖRSTA STUND!

Liite bilder fran Singapore

I linbanan over till Sentosa Island

Stranden var sjukt fiin =)

mina favorit byggnader, "pappershusen"

var lounch har pa artonde vaningen ;) har bjuds det pa gratis dricka och snacks varje kvall, sjukt gott. De senaste dagarna har vi atit sa mkt att vi inte ens gatt ut och atit middag pa kvallen, och da sanckar vi verkligen bara snaaacks ;)

Idag var vi pa Singapore Zoo, och traffade bla. denna tigern!

Ha! Ikvall bar det av till detta hotell, Raffles! Ett av Singapores kandaste hotell. Nar Michael Jackson boddedar, bad han dem stanga av hela Zoo en dag sa han kunde umgas med djuren sjalv! Men det fick han inte, sa de skickade dit nagra apor, som han fick umgas med sjalv pa sitt rum. En san snuskig historia ;)
hur som helst, vi ska da hit i kvall, sa nu har fin klanningen akt pa, och herrarna har lang byxor. Vi ska dit for att dricka den kanda drinken Singapore Sling, som namligen kommer fran det hotellet.

nej nu ska jag utnyttja snackset har i lounchen, vem vet, blir kanske ingen middag ikvall heller ;)

ciiao!!!

Singapore Zoo

Heeej!

annu ett snabbt inlagg fran lounchen efter frukost ;)

igar var en braaa dag, valdigt nice. Sentosa var galet fint, blev den fina beachen, delfin show, undervattens varld och lite sa. Pa kvellen blev det MUSTAFA! haha, ett shopping center som ligger i "little India"!
OMG! Tro mig , dar har dem alllt! ja verkligen ALLT! det var helt galet sjuk, sa mkt grejer pa en och samma gang, och sa mkt folk! Oppet dygnet runt ar dar ocksa, om ni har vagarna forbi ;)

Idag ska vi till Zoo, Singapore Zoo, ett av varldens mest kanda Zoo. Det ska bli valdigt trevligt! Det var ju ar och dar sen man var pa Zoo =)
Tillbaka pa hotellet vid ett, tva, darefter hinns det kanske med press i solen!
Imorgon kvall bar det av hemmat =( =( =(
Sista dagen ska det baaara pressas minsann!

Har inte chans att lagga in bilder, men som sagt, checka peaach.bilddagboken.se
syster har lagt in lite nya bilder, inte fran gardagen dock =)

maste rusa, mooot zooooooo!
Take care =)

Singapore

heeej!

ett snabbt litet inlagg fran sin gapore sa har pa morgonkvisten.
Har ar naaajs! Sa javla mkt battre an bangkok. Skit coola byggnader och allt det dar.
Bor pa varsta fina hotellet, vi passar inte alls in :P haha har sitter vi och ater frukost i shorts i loungentillsammans med alla affars man. Detta hotellet kostar mer (4 natter) an vad vart hotell i thailand kostade i tvaaaa veckor :P
Sa fint ar har!

Igar akte vi pa sightsing genom stan, besokte ocksa China town. Det tog hela dagen, och varmt som fan ar har, jaaatte harligt att springa i stan da :P
pa kvallen blev det gratis ol och snacks i loungen ;) sen shopping, har ar fan shopping center oppet dygnet runt =) inte for jag hittade nat, men det kommer val!

Idag, snart, typ nuuu... ska vi ut till Sentosa Island, en konstgjord o man aker linbana ut till, dar ska det pressas och badas. Det ser vi fram emot, var ju nan dag sen nu ;)

nej nu maste jag springa, take caare!

Forsening

heeej!

sitter just nu pa den finaste flygplats jag nagonsin varit pa, namligen Samui Airport. Sitter och vantar pa vart flyg till Singapore. Inte nog med att vi skulle vara har alldeles for tidigt, sa ar planet ocksa 2 timmar forsenat.
Sa nu ar man uttrakad till maaax!

men ja, nu ar det val bara en halv timme kvar tills vi far ga ombord. Flygplansmaten har vi redan blivit serverade har pa gaten :P haha!!

ha det bra!

Bye Bye Koh Samui!

på andra sidan jorden får jag tid till ingenting...

Det var precis vad jag fick idag!
Vi tog som sagt en tuktuk till Chaweng imorse, för att utforska stranden där!
Uuuunderbar =)

De andra la sig vid ett hotell, men jag hittade mig ett riktigt smultronställe, där jag tillbringade min dag. Helt underbart! Vilken härlig daaag!
Har legat där och inte gjort nååånting, jovisst kanske badat lite då och då, men annars inte rört på mig mkt ;) Det var så jävla skönt.
Nu har jag dock brännt mig som fan lite här och var. Aj Aj!

Här kommer lite bilder från dagen, och lite från gårdagen =)

2 dagar kvar nu... Behöver jag säga att jag inte vill hem?

smultronställe

vacker utsickt

jag på chaweng beach

dagens lunch

sööööta underbara lilla apa!!!!! =)

schlagerskräll

Caroooooola! Vad var det där egentligen? Hoppas det är en sådan låt man allafall lär sig tycka om när man hört den några gånger. Men efter att ha hört den en gång var jag bara besviken! Hoppas Bengtzing kommer och räddar allt med en riktig schlager. Eller kanske Perelli?

Jag tål bara inte Sanna Nielsen. Kära nån du kommer bli tant nån gång, du kan väl vääänta? Annars var ju låten bra!

Annars var det Schölds låt jag fastna för (haha, det trodde jag då aldrig). Den var bra på nåt viss! Men absolut inget som skulle gå vidare! Annars är han ju ganska loooooooooool ;)

Promenad

heeej igen!

som ni kanske markte sa blev det inget inlagg med bilder. Just nar jag skrivit det kom far min och undra om jag ville folja med han och mor pa en promenad, och sa blev det. Vi var ute och gick en lang runda, i lite mer an tva timmar. Gick langst stranden bort till ett par klippor, dar tog vi oss en oooooool i ett par harliga liggstolar, eller madrasser var det snarare. Ja det var ett haftigt stalle allafall. Det var en mycket trevlig rund allafall och nar vi var ute och gick kom solen fram, sa efter vi kommit tillbaka och atit lunch och sa blev det pressa vid poolen.

Efter en stund pallar man inte mer, sa for ett tag sen gick jag upp, laste lite och duchade.
Nu sitter jag pa ett internet cafe har precis vid hotellet. Nu hade jag tankt kopa med mig en massa maltesers upp till hotell rummet sen kolla vanner! Underbara vanner! Tank att man kan fa ha dem har i Thailand med, gor ju resan annu battre ;)

Imorgon blev det visst en liten utflyckt till. Ska ta en bil till norra sidan av on och hitta en trevlig strand. Darefter blir det en svang inom Chaweng (ja vad roligt vi har haft at att det rimmar). Ikvall ska vi bara ut och ata har i Lamai och dra i lite lasar, som vi sa tjusigt kallar det.

Ah. kom just pa att jag matse skriva vykorten jag kopte igar. Ar det nat trakigt med att resa sa ar det dem forbannade vykorten. Jag vet, det ar super kul att fa, men seriost, det ar sa trakigt att skriva,det anda man gar och tanker pa hela tiden ar att fa skiten overstokad, men anda skjuter man upp det till slutet av resan. Jag gor det endast for er mina kara vanner, da jag vet att ni sa garna vill ha =)

blir som sagt inga bilder nu efter som jag inte sitter pa var dator. Men vem vet, kanske en annan dag =)

take care. pussipuss

3 dagar kvar

heeej mina vänner!

Nu börjar det dra ihop sig här borta. Tre hela dagar kvar sen bär det av till Singapore. Tiden går galet fort här borta! Jag vet attt resan inte tar slut för att vi åker till Singapore, men det känns så. Dessutom har jag inte så jätte höga tankar om Singapore, då jag  tänker mig det som äckliga Bangkok, hoppas jag får en ny uppfattning när jag kommer dit =)

Lördag idag ja, andra deltävlingen av Melodifestivalen idag. Ni har det bra ni ;)! Dagens vill jag bara seeeee! Carola ! Carola ! Carola ! Jag är så spännd på den låten. Tror det kommer vara nåt riktigt bra. Heja =)

idag har vi lite molnigt här, solen lysser igenom lite då och då, men jag blev så rastlös av att ligga där ute när det är massa moln, förhoppningsvis är de snart borta, morgnarna brukar vara såhär. Så jag satte mig här och skrev ett inlägg i stället! =)
Annars har de senaste dagarna sett likadana ut, sol och bad vid stranden och poolen =) vet faktiskt inte om det blir fler utflyckter, vi får se... =)

Tänkte lägga upp lite bilder till er i ett nytt inlägg, om jag nu hinner innan städerskan kommer. Annars kan ni förresten också kika på peaach.bilddagboken.se (systers bilddagbok) för fler bilder =)

ha det bra!!!

ciao!

Safari

heeeej!

nu är jag heeelt slut i heela kroppen. Idag har vi nämligen varit ute på ännu en heldagsutflyckt. så nu har jag precis tat en dusch och lagt mig med daatorn i sängen och kollar vänner =)

dagen har varit vääldigt trevlig. har fått göra och se en massa. Vi har bla. ridit elefant, sett elefantshow, apshow, krokodilshow, myst med små söta tiger ungar =), besökt ett vattenfall, kollat på nån tråkig buddha, och varit på nån "magic garden".

Ja, som ni kanske för står är man helt sluuuut nu.

åh, igår stukade jag fotfan! mina kära lalandia fot ja. har inte haft problem med den på över ett år, men nu känns den svag igen! sånt är livet här i thailand där trotoarerna inte kan vara jämna ;)

fick även världens massage igår. usch det var inte bekvämt inte. jag är alldeles för klen för dessa thailändare. Men kul åt mina händer hade de i allafall. haha, de värkade både oroliga och roade på samma gång ;)

imorgon blir det pooolen och stranden igen, preeeeessa!

take care där hemma, här kommer lite bilder

jag och syster på elefaaaaant

åh dem här söta små tigerungarna var alldeles underbara... =)

över söta leopardbebisar =)

krokodilshow

mååååste dra, ut och äta! fler bilder kommer väl imonn

pusshaaaaaj

Lite bilder.

jag bara älskar vår pooooool......

såå kan det gååå....

igår gjorde jag och syster "en joey"... =)

idag åt vi på en italiensk resturang...

nej nu ska jag smörja mig, sen ska jag hoppa ner i sängen och somna till några vänner avsnitt, det är ju en dag imorgon med =)

natti natti

En dag vid poolen

heeej mina vänner!

denna dagen har varit betydligt lugnare än gårdagen. Idag har vi hållt oss på land. vågar vi nåt annat ;) ?
vi har legat på stranden hela dagen, eller jag höll mig mest vid poolen, den är sååå uber härlig här på vårt hotell =)

Igår sa jag till min kära syster att benen kan man smörja med lägre solskyddsfaktor för dem bränner man ända aldrig. Hon höll givetvis med mig. Vilken kär del av kroppen tror ni inte vi båda nu har brännt? Jo precis, benen förstås! haha, ja men sånt ar livet här. Men det är ju underbart i vilket fall somhelst.

Idag när jag satt vid poolen kom en vaktmästere av nåt slag, med krattan i högsta hugg, tandlös var han, där gick han och sjöng högt nån trevlig låt på thailandska.  han var bara så söt där han gick, ja thailandare är allt for hörliga. jag vill bara inte heeeem! imorgon är det en vecka till vi åker till Singapore, jag vill bara inte! Varför ska tiden gå så snabbt just när man är här?

idag kan jag tyvär inte dela med mig av några bilder da vi sitter på ett internet cafe. Men det kommer mer sen då internetet har fixat sig pa pappas dator =)

imorgon ska vi få tag pa en minibuss som ska köra oss runt på ön lite. Så att vi får se lite här =) lite nya stränder och så, det ska bli naajs!

ni far ha det sa bra dar hemma! take caaare!

Må solen lyssa över mig!

Båttur!

heeeej!

JAG LEVER!!!!

hahaha. ja, vad har då denna dagen bjudit på? jo vi var som sagt ute och snorkla idag. en och en halv timmes båttur ut till öarna var det. Resan dit var helt okej, vi satt dock längst fram så det var inte alls bekvämt och illemående blev man. Snorklandet hoppade jag. Vi kom dock till konstiga ställen, det var jätte grundt och precis in till stranden, så jag bara simma runt bland fiskarna i stället =)
Sen var det dags för resan hem! FY FAN! haha! De fösta tio minuterna var det den roligaste båtresan jag varit med om. Sköna vågor och allt som hände på båten var bara allmänt kul. De resterande 2 timmarna var det den vääärsta båtresan i mitt liv. Ha, ni kan inte fatta. båten flög hit och dit. Ombord på båten fanns nu röda spyor, gröna spyor och guuuuud vet vad. Jag klara dock av att håla mig ;) Men herregud! Det var så jävla kuuuul! (såhär i efterhand)

Förresten påminde de tre killarna på båten vi åkte ("kapten och Co.") så himla mycket om sjörövarna i pippi på den sju havet. Jag gud, det var kul! Snacka om carro kula på de sju haven! EN KULEN NATT NATT NATT....
haha

lite bilder till er kanske, var visst populärt, höhö =)

take care där hem, kul för er att våren visar sig, hoppas ni spar den tills jag kommer hem =)
(nu ska jag kila in på kvp.se och kika vem som gick vidare i schlagern ;)  )

bäst att hålla i sig på båten jaaaaa!!!

(inlägget skrevs igår, men gick inte att publicera förän idag!)

Thailand

heello!
solen fortsätter skina här i underbara Thailand =) här är såå härligt och jag börjar redan få ångest för att man en dag ska hem till skit sverige igen! Detta har man ju sett framemot så länge, vad ska man sen se fram emot!?

Men men, nu lever vi i nuet och njuter av detta underbara =)

ännu en dag på stranden blev det idag. så nu är man så där fint röööd ni vet ;)
imorgon bjuder dagen på heldagsutflykt, ska ut till några öar och snorkla. Det ska bli naaajS! Kommer dock bli ännu rödare efter den resan jaaaaaaaaa...men det är sånt man får ta!

nej nu ska jag inte slösa tid här längre.

take caaare! ikväll är det ju schlaaaaaaaaager för er del! lyllos! ;)

vägen från vårt hotellrum ner till stranden..........=)

Thailand

heeeeeeeeeeeej sverige!!
nu är jag framme, framme i paradiset, THAILAND!

ja, här är precis så underbart som ni tror. det är dock tråkigt att vara viiiitast på stranden. Men det ska vi ju se till att ändra på =)

resan gick bra och så jaaapp, förutom starten på Kastrup. Turkish Airways klydda med våra biljetter. Vi trodde då aldrig vi skulle komma iväg, men jo då den lille turken försökte övertyga oss om att vi skulle få komma iväg; "vi lyfter inte förän ni är på planet, det lovar jag!" ja och iväg kom vi, med ett helt flygplan som satt och vänta på oss!

hur som helst nu är vi här! dagen har spenderats på stranden, sen har jag och syster utforskat lite. nu ska vi snart ut och käka och jag är såååå sugen på  en Singha nuuu..... Ha det, klä er ordentligt så ni inte fryser ;) mohaha

lite bilder =)

idag träffa jag en kokosnöt på stranden

vi har en vacker utsikt från vår balkong....pooooolen!

4 februari 2008

Imorgon bär det av! Äntligen! Denna dagen, dagen innan, borde inte få finnas. Känns så meninigslös, man går för fan bara och väääntar. Har varit en långtråkig dag som innehållt packning, städning och laddning av mp3:n . Sköönt med ny musik, minns inte när jag rensa den senaste. Hur som helst, roligare grejer finns ju att göra.
Nu är dagen snart slut allafall.
Imorgon blir det skola 8 - 10 innan det bär av mot Kastrup, sen Turkeeey, sen Bangkok, och därefter KOH SAMUI! Lång resa väntar jaaaaa!

Och idag fyller er söt liten filur hela 20 år =)
Tråkig du skulle behöva fira den i dumma lumpen bara! JAG SAKNAR DIG!
Grattis sötnos!!!!

Nej, nu kan denna dagen ta slut, så nästa dag kan börja =)

Ses när jag kommer hem, vem vet, kanske uppdaterar nåt under resan!

Mot väääärmen!!!!!

when will I see your face again?